نامه‌ای خدمت کروبی عزیز(نوشته از وبلاگ کلید مجهول- اسفند سال 1382)

من اين نوشته را از آرشيو ياهو پيدا کردم و از آنجايی که کليد مجهول حذف شده است، آن‌را برای مطالعه در وبلاگ خودم قرار دادم.
______________________
كروبي عزيز سلام .
خوشحالم كه ميبينم اين روز ها به حقوق شهروندي ، عدالت اجتماعي و انتخابات آزاد ، بر خلاف گذشته اهميت ميدهيد . البته من اطلاع دقيقي ندارم ممكن است چه اتفاقاتي افتاده باشد كه عقايد شما ناگهان تغيير كرده است ؛ و به من حق بدهيد از اين تغيير شما متعجب هم باشم ، چرا كه هنوز ماجرايي را كه يكي از آشنايان تعريف ميكرد را به ياد دارم .
آن بنده خدا تعريف ميكرد سالها پيش آن وقت كه شما باز هم رييس مجلس بوديد ، زماني كه از ظلم زمانه عاصي گشته ، براي درخواست كمك نزد شما آمده و شما با بي محلي با او برخورد كرده بوديد ، به ناچار ، شايد براي اينكه انساندوستي شما تحريك شود ، فغان برآورده بود و با صدايي بلند از شما باز هم درخواست كمك داشته ، شما نيز به اطرافيان خود گفته بوديد : "برادران ، به ايشان خدمت نماييد." و از آن بيچاره در عرض چند ساعت ، زير مشت و لگد جنازه اي متحرك ساخته بوديد ؛ و چه خدمتي هم به او كرده بوديد .
پس حتما به من حق ميدهيد كه از شنيدن سخنان اخير شما در مورد "رفتار ناعادلانه شوراي نگهبان ، وضعيت نابسامان عدالت اجتماعي در ايران ، كمبود آزادي و دموكراسي و سو ءِ استفاده نا صحيح از قانون و بيت المال" دچار حيرت شوم و باور نكنم كه اين حرف ها را از روي خير خواهي ميزنيد ؛ و اميدوارم ناراحت نشويد اگر فكر كنم كه شما هم براي به دست آوردن قدرت بيشتر و شايد ترس از دست دادن قدرتي كه سال ها از آن دور بوديد دچار تغيير ظاهري افكار خود شده ايد .
کروبی ، رییس محبوب مجلس ، نمیدانم این موضوع را میدانید یا نه ، اما اگر مردم خواهان طرز تفکر یک طیف سیاسی و الالخصوص شورای نگهبان نیستند این دلیل بر این نمیشود که خواهان شما و همفکرانتان باشند ؛ خواسته مردم یک تغییر اساسی است که با صحبت های قشنگ شما برآورده نمیشود .
كروبي عدالتخواه ، با روحيهء جديد دموكراسي خواهي ، كه در اين روزها از شما ديدم ، حتما" به شما بر نخواهد خورد اگر حرف افرادي را باور كنم كه روحيه اصلاح طلبي و مردم خواهيتان را به خاطر كنار گداشته شدن اين چند ساله شما از قدرت ميدانند و تنها دليل ژست هاي دو ، سه ساله گذشته تان را دست يابي مجدد به قدرت و دليل ادامه اين رفتار را حفظ همين قدرت ميدانند ؛ و رفتار چند هفته گذشته شما را تنها جنگي زرگري ميدانند براي جلب ترحم راي دهندگان و درخواست شركت ايشان در انتخابات . من اطمينان دارم كه شما از طرز فكري كه با تحريم انتخابات باعث ميشود در اين دوره مجلس يا انتخاب نشويد يا با رائي بسيار پايين به مجلس راه يابيد هرگز نميرنجيد ، چرا كه طبق آخرين گفته هايتان دريافتم كه شما روحيه تحمل مخالف بالايي داريد ، فقط اميدوارم اين روحيه مردم دوست تازه به دست آمده شما ، باعث نشود از برادران بخواهيد كه باز هم به مردم خدمت كنند .



آخرين نوشته ها +
آرشيو +
كپي رايت +
براي استفاده كردن از نوشته ها و عكس هاي اين وبلاگ به اجازه صاحب آن نياز داريد.
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 3.0 United States License.


-->